24 september 2010, Isabella på sjukhus!

Fredag!
Jag är så trött!
Har inte sovit alls bra på flera nätter nu när Isabella är sjuk! Och i natt fick vi inte lägga oss förens runt 3- halv 4. Vi var "tvugna" att åka in med Isabella till US igår, vi kom dit runt halv 10-10 ungefär. Vi fick sitta och tvinga i våran skatt mat, hon fick i sej 60ml tillägg på 2 timmar! Så vi hade en del att stå i. Bella var så trött med så vi fick även väcka henne ett x-antal ggr för att hon skulle äta. Vid typ 02.00 fick vi veta att vi skulle läggas in och att Isabella skulle få sond. De fick sätta om den 3ggr innan den satt där den skulle och mammas lilla stackare kräktes ju självklart upp det vi hade tvingat i henne under de timmar vi fick vänta på besked om vi skulle vara kvar eller åka hem. Eftersom Isabella har kräks så pass mycket fick hon sond, så hon skulle få o sej vätska. Hon har alltså bara på några dagar minskat 6% i vikt och det är ju verkligen inte bra! Så sagt och gjort, vi la oss efter om och men. Runt 7-tiden i morse vaknar vi av att Isabella kräks en massa, då med sonden fortfarande i. Fick byta på henne och sjuksköterskan bytte sängkläder på tösen! Sen somnade vi om igen. Vaknade runt 10.30. Då kom sköterskan in. Vi pratade lite och bestämde att efter 12.00 ta ut sonden och försöka mata henne med flaska. Runt 11 kräktes hon massa igen! Och det var ju bara att torka av henne! Då satt hon i mitt knä med, så hela jag var ju nerspydd också! Så kan det vara. I alla fall kopplade de bort sonden straxt efter 12 och vi gav Bella mat på flaska, hon nös då ut sonden, fast det gjorde ingenting för hon har inte behövt ha den mer! Sen gav vi henne mat iaf och skulle hon inte kräkas innan klockan 17.00 så skulle vi få åka hem. Dock kräktes hon runt halv 5, men vi fixk permis tills i morgon! Hon har ätit väldigt dåligt nu ikväll, men har nu fått i sej 60ml.. 20 ml per gång med cirka 30 minuters mellanrum! Ja så ser det ut här hemma! (är hos mamma) Dockan sover gott nu i vagnen och hon kommer nog sova ett tag nu. Sen är det dags för att ge henne lite igen. Vi får väcka henne om 1 1/2 timme-2 timmar, så hon får i sej lite då igen! Hon måste ju ha i sej vätska! Innan hon somnade var hon på väldigt bra humör, pratade och tjoade och hon skulle stå upp! Hon var mammas lilla monster och jag kände igen min dotter igen! Det är underbart! NU måste det vara på bättringsvägen! Jag hoppas verkligen det! För när hon är sjuk tar det ju självklart på våra krafter också! Stackars min lilla tjej!

I morgon ska vi tillbaka till US och hon ska vägas. Hoppas att hon slipper kräkas nu i natt i alla fall! Det är ju verkligen stora kräkningar hon har med! Igår kräktes hon till och med galla! Så nu blir det en intensiv natt igen och den får vi kämpa oss igenom! Vi får sova sen när hon är frisk igen! Det går ändå inte sova ordentligt nu när man ligger på helspänn, i fall hon skulle kräkas!

Jag älskar min familj! Och utan Leslie´s hjälp och stöd skulle jag nog aldrig klarat av det här!

Kommentarer
Postat av: anna

usch, stackar isabella =(

hoppas hon kryar på sig snart.

hon vill inte ha vatten eller någon babysaft man kan köpa i affären?

vet hur de känns när ens barn är sjukt. låg på us med teo i 1 veckas tid när han va 2 ½ veckor bara :(

kaskadkräktes i över 1 ½ vecka o gick ner över 1 kg i vikt som slutade med operation på den lille mannen.

2010-09-25 @ 20:46:39
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0