Tankar!

Sen jag fick veta att jag är gravid så har det snurrat en massa tankar i mitt huvud! Det är många som tycker att det är en jävlit dålig idé att "skaffa barn" nu... Men vad har folk med det att göra!? Mina närmsta vänner tycker att det ska bli roligt och är glada för min skull! Mina familj säger inte mycket, den jag anser står mej närmast och som jag trodde skulle förstå mej mest, den tycker att det är dumt och att jag är oansvarlig!
Saken är den, att lite stöd hade passat bättre i det här läget! Jag trodde inte att det skulle bli så här! Men ett embro, barn, ett liv ska man aldrig missunna någon annan! Det är vad jag anser! Det gör väl inte den här människan heller, men det gör mej ledsen att det inte kunde bli någon rolig nyhet av det hela ist!
För mej vart det de! Jag trodde helt seriöst att jag inte kunde bli gravid mer, efter mina aborter, och framför allt efter den sista, som var jävlit jobbig att gå igenom!

Jag tycker att det är himla spännande, även om jag är jävlit rädd, för det är jag! Tankar om att jag kommer bli en dålig förälder, att någonting kommer gå snett i graviditeten eller i framtiden.... Allt är jobbigt! Att jag mår lite illa och ibland spyr, det rör mej inte i ryggen! Det hör ju till! Det är någonting man får ta!

Jag har inte bett att någon ska tycka synd om mej eller förstå mej! Men jag behöver få skriva av mej lite!
Jag behöver ingen som berättar hur synd det är om mej för att jag jag känner som jag gör, jag behöver mina vänner och min familj! Deras stöd! Och det kommer väl bli mer av det senare sen!

I morgon ska jag och Leslie på någon grupp-träff... I början av oktober ska vi på första ULét! Och det kommer bli spännande som fasen! Jag hoppas att tiden kan gå lite fortare, iaf så vi är över 12 veckan! Man kan ju känna sej lite lugnare då!

Om du undar är jag i v6+3 idag (om det stämmer med familjelivs uträkning) så det är ju en himla lång bit kvar!

HOPPAS på det bästa!

Kommentarer
Postat av: Zanna mamma till Theo.

Hoppas verkligen de kommer gå bra för er..<3

Och jag tycker de är dåligt att folk inte ser de som positivt att ni ska bli föräldrar...



Ett stort Grattis till er och ert kommande barn:D

2009-09-02 @ 21:43:42
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Känner igen mig i ditt skrivande som du skrivit nu!

Men sålänge du och killen känner att detta är rätt så va glad. Jag är också jätte rädd att något ska bli fel. Men man får ju tyvärr inte tänka så heller. Jag var jätte nojiig tils jag hade passerat vecka 13. men nu är jag iaf lite lugnare. Inte rädd för att få missfall iaf! Hoppas det funkar bra mellan dig och killen iaf! Bor du kvar i Motala =)

2009-09-02 @ 21:51:42
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: sanna

mitt stöd har du, även fast vi inte direkt är så tajta;) familjen är viktigast!!!!!!!!jag tycker det ska bli så kul! massa kramar!

2009-09-03 @ 09:17:33
URL: http://sannaostefan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Aww, vilken hemlis :)

Är jätteglada för er skull!, hoppas allting blir så mycket bättre nu med skolan, graviditeten och Leslie. Håller tummarna för dig! <3

Jag älskar dig!

2009-09-03 @ 12:26:24
URL: http://mitthallonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0