Dödshjälp?

A det tycker jag nog att vi ska ha i Sverige!
Tänk dej själv, om du låg inför döden och det inte fanns någonting att göra åt det!?
Hade nog velat få det då ist för att ligga där i den obekväma sängen svettig och dan!
Att ligga där precis ner pissad i sin vuxen blöjja!
NEJTACK!!!

Men sen finns det ju dem som inte är så pass sjuka,
Kanske bara psykist sjuka, med dödsångest och så..
De ska ju självklart få annan hjälp än dödshjälp!
 
Klart att det borde finnas en gräns någonstans!

Den svåraste frågan är nog vem som ska få skriva den lagen på att man ska ha rätt till det!!

Men här i SVERIGE sägs det ju att man är egen individ och har den rätten att kunna göra ett flertal egna val!
Varför skulle man då inte kunna få en spruta (om man nu ändå kommer att dö) så man somnar ist för att ligga och lida?

Frågan är svår, men jag tycker allt att det borde finnas undantag!

Jag minns när jag såg min farmor den sista gången (hon dog i cancer) och det var en av de mest otäckaste upplevelserna ja vart med om!
Hon låg i sin säng, var så smal..
Urk! Det var hemskt!

Vad tycker du??
borde de finnas dödshjälp i sverige?

Kommentarer
Postat av: Erica

Visste borde det finnas undantag för dödshjälp men risken är nog för stor att det skulle utnyttjas då det kanske inte är det bästa.

Men jo... I vissa fall tkr jag att man borde få hjälpa lite.

Man får ju tänka så att "skulle jag vilja ha det så här?".

Jag skulle hellre få en spruta så jag somnade in för gott om jag var tex hjärndöd efter en storke lr liknande.

Det är verkligen inget värdigt liv att ligga i en säng när man inte kan tala om ifall man har ont.

2008-10-08 @ 00:50:30
Postat av: Karate

JA det tycker jag.. men som du säger måste det ju dras gränser, men det finns så många gamla som ber sina nära å kära som kommer på besök att de ska avsluta deras liv, de står där hjälplösa å ser sin gamla vän inte vilja nått annat än att få glida in i ro och vila..

så.. JA till dödshjälp

2008-11-05 @ 14:50:47
URL: http://kicktokills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0