Abort

Det finns en hel del jag skulle kunna skriva om,
men av respekt så skiter jag i vissa delar!


Tänkte jag skulle börja med om mina åsikter om aborter,
då jag själv har gjort 3 st!
JA 3 STYCKEN!!!!
Har du inte lust att försöka förstå mej ens en gång tycker jag att du ska försvinna här ifrån!
Tänker inte berätta varför jag gjort dem heller!

Det finns 3 olika aborter man kan göra, jag har gjort 2 av de olika..
1. Tabletter
2. Skrapning
3. Födsel

Jag har inte gjort den sista, nej.
Men visst skulle jag kunna tänka mej att utföra en sådan om mitt barn tex var sjukt eller liknande!
För jag anser att man är mer egoistisk om man INTE utför en sådan om tex barnet kommer ut, döende, att bäbisen ändå bara kommer leva någon dag eller 2!!! Och varför utsätta sej för en sån sak överhuvetaget?

Första skrapning var då jag bara var 16 år (10 v.)
Var inte riktit det jag ville då, men nu kan jag förstå varför jag lät övertalas till abort..

Jag menar, 16 år, bor hemma, ingen inkomst, första året på gymnasiet, ingen utbildning alls...
Visst hade jag klarat av det rent ekonomiskt då mina föräldrar ställer upp i vårt och torrt..
Men vilken framtid skulle detta barn få?

Andra gången fick jag ta tabletter..
Jag var då i 5-7 v. om jag inte minns helt fel....
Minns inte xakta dagen... Men mellan där någonstans var jag iaf!
Tabletter var lättare att klara av! Det var inte alls lika farligt, jag behövde inte bli nersövd eller något, bara vara på sjukan i 4 låånga tråkiga timmar, tills det hade kommit ut. (Att ta tabl. blir som att få missfall)

3dje och den ABSOLUT sista gången NÅGONSIN (om inte mitt barn vore sjukt som sagt)
Var bara tabl. med! Trodde jag!! Tills jag var på återkontroll, fick nya tabl. som jag skulle blöda av, men det vart tvärtom!
Jag kom tillbaka på ännu en återkontroll..
Fanns kvar "rester", som de så vackert kallart! Jag fick välja, tabl. igen eller skrapning på en gång! Jag valde det sistnämnda då jag verkligen inte orkade mer!

DU som läser, du ska ju inte tro att det här var något kul eller bara att jag gjorde det, att jag inte skulle ha känslor, att jag inte alls skulle må dåligt över detta! TSS!!! Gissa igen i sånna fall!!!! Det var/är fortfarande en pärs att kolla sej i spegeln ibland! Att skriva om det är jobbit, men jag övervinner min rädsla att prata om det då! OCH det är en sak jag måste göra! Jag måste prata om det då jag bearbetar det på det sättet!

Mina så kallade åsiker om ABORTER är då:
DU VÄLJER SJÄLV! Ditt val har INGEN annan med att göra (förutom pappan till barnet då kanske).
Det ska inte komma någon fram till dej och förklara för dej vad DU SKA göra! IN MY AS!!!!! Framför allt om de själva inte vart med om en abort!!! För det är ABSOLUT en av de svåraste saker man kan göra! Och säger någon annan något annat så kan de kyssa sej i arslett!!!!!

Jag ångrar inte mina aborter, jag ångarar att vi inte skyddade oss bättre då!
Det jag har gjort var mina val, det bästa för mej. Jag låter INGEN sätta sej på mej! INTE!!! För så ska det inte gå till! 

Men visst, jag ska inte ljuga, ibland tänker jag på hur annorlunda mitt liv hade vart om jag inte gjort iaf 2 av mina aborter, jag hade vart 2 barnsmorsa nu!  Det är skrämmande att tänka på!

Jag tycker att det är bra att valet finns!
Om man inte tycker själv att man är mogen för att skaffa barn, då ska man inte göra det!!!!


MINA TANKAR; MINA ÅSIKTER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0