Ojoj! Händerna skriver av sej självt!

Visst borde jag sova nu, men så passade jag på att kika efter nya bloggar som jag tänkte börja läsa, men seriöst! Jag hittade verkligen INGEN!! Nästan alla bloggar handlar om mode! UÄK! Jag är verkligen ingen mode människa! Det är så oerhört tråkigt att läsa om andras kläder som dom ska ha på sej under dagen, så tråkigt med alla dessa tävlingar om smycken, och alla dessa jävla skor! Visst tycker jag att det är kul att glo på kläder, skor, smycken osv, men inte att läsa om den och sen se priset xD HAHA JA, jag är en snål människa när det gäller sånna saker! Allt på rea eller så billigt som möjligt är kalas-bra! Bara det är bekvämt! Då kan jag köpa det! Inte faan skulle jag slänga ut 1000:- på ett par brallor!? Eller skor! Nae! Det går bara sönder sen, blir försmå/ för stora osv! Nej tacka vet jag billigt "skit"! Nu köpte jag mej ett par dojjor för 400:- dock, men de är nog ett av de dyraste skorna jag har med!

När vi ändå snackar kläder och sånt kanske jag ska passa på att tillägga att jag verkligen gillar att skicka efter det! Framför allt det som finns i rea kataloger ;) Mums! Alltid lika spännande när paketet kommer, helst ska man skicka efter ett gäng saker, så man knappt minns vad det är i paketet! Då är det roligt!

Helst hemma-saker är roligt att handla! Det har man ju kvar "länge", om man vill det! Gardiner, lampor, soffkuddar osv ;) Tycker om när det är fint hemma!

Visst har vi väl inte den snyggaste inredningen i våran lägenhet! Men det ser bra ut! Och jag trivs med det! Det faller lixom i min smak och i min stil och det är väl så det ska vara!?

Jag gillar sånt med skallar på ;) Det är verkligen MIN stil! Det trivs jag med! Nu till julen finns en del saker med hjärtan på här hemma! framför allt här inne i vardagsrummet! Japps! Jag ska lägga upp bilder :p När jag kommer ihåg att ta dom på dagen! Det blir ganska mörka bilder annars! Badrummet är det en massa döskallar! I vitt och rosa (tur jag har en karl som älskar rosa, för det gör ju jag med).

I vardagsrummet har vi också en TV"-bänk" i vitt som vi köpte på återvinningen ;) Tacka vet jag för billiga möbler! Det gillar jag! Det vart en repa i den då vi flyttade hit! Men vad faan gör det!? :p

Nej, är inte SÅ intresserad av sånna saker! Eller jo o saker som faller mej i smak! Men sen är det nock lixom! Att läsa en del bloggar varje dag som BARA handlar om mode och sånt, NEJ tack vart min tanke!

Jag kikade även på en blogg, "15år och tvilling mamma", det kanske vore något att läsa!?
Tycker synd om henne! Att bara vara 15 år och sen få tvillingar som första "barnet", men vem vet!? Det kanske går kalas-bra för denna tjej!? Jag hade nog "inte orkat", det måste man ju, men jaa.. Jävligt duktigt att klara av vardagen! Hon måste ju även vara mognare än de flesta 15-åringar! Jag vet ju hur jag var! FEST, FEST och åter FEST! Kompisar, killar och partaj var ju det jag hade i huvudet! Barn var väl någonting som jag hade tänkt på, men inte att jag skulle ha just då! Jag hade ju mitt liv! Mitt TONÅRSliv! Och JA, det var viktit för mej! Det anser jag nu! Jag hade missat en hel del om jag hade skaffat barn då, studenten bla. Det var en av de roligaste sakerna jag vart med om under mitt liv som tonåring!

Jag tycker INTE att folk är puckade som väljer att skaffa barn tidigt! Det kan jag tycka är bättre än att skaffa barn senare i livet (runt 35-40 med första barnet), MEN jag tycker INTE att man ska bestämma sej för att behålla ett barn när man inte är redo för att bli en förälder!

Jag kan erkänna att jag fortfarande tycker att det är oerhört otäckt att veta att det ligger en knodd i magen som växer mer och mer för var dag! Att få känna sparkar är jätteläskit, MEN JÄTTEmysit också! Det är ju lixom MIN älskade lilla människa som ligger där! Som också ska växa upp och leva, som i sin tur ska bilda familj, kanske ha ett hus på landet, kanske bli sveriges nya stadsminister!? Vem vet!? Det kan ju bara tiden avgöra! Kanske blir just mitt barn en människa som gör en hel del hemska saker!? Det vet jag ju inte heller!? Även om det skulle bli så är det ju ändå MITT barn! Men KLART att jag ska göra ALLT som står i min makt att se till att det blir en omtänksam och en fin människa! Det är väl något vi alla blivande (eller) föräldrar vill!?? Så klart! Vi önskar alla våra barn allt gott här i livet!

Nu när jag hunnit smälta det här med att jag ska bli mamma (lite iaf :p) så känns det underbart! Det är så fint att jag och Leslie har skapat just det här ihop! Vårat kärleksbarn! Klart att det är vårat kärleksbarn, det kommer även NÄSTA barn med vara, om vi nu ska ha fler framöver! Även om vi skulle ha 10 ungar så är de alla våra kärleksbarn! <3

Barn är det finaste gåvan man kan få! Det är sant! Det ger än en helt annan synvinkel på livet! Och nu när man inte är med "de gamla", som man då umgicks med, och ser hur en DEL beter sej undrar man när dom ska växa upp och också skaffa sej ett liv!? Att ägna hela sitt liv till att supa sej full, sitta hemma hela dagarna, klanka ner på andra.. Ja då kan man ju inte trivas med sej själv, sitt liv, sin omgivning!! Det är otäckt att tänka på att man själv stod där för inte alls länge sen! Då kunde jag inte tänka mej att sitta hemma ensam med sambon en fredagskväll och bara ta det lugnt och ha det mysit, det lixom kröp i hela kroppen då! Nu när man ist är ute och dansar en kväll, då längtar jag hem till soffan och TV´n och det där myset! Helt otroligt att man kan förändras så pass mycket på så kort tid! Men jag gillar det och jag verkligen trivs med mitt nya liv!

Jag önskar allt det bästa åt mina nuvarande OCH dåvarande vänner! Att de som jag inte umgås med längre också kommer finna sin lycka och välmåede!

Jag tänker inte framstå som om jag är det lyckligaste i världen! För det är jag INTE! Alla dessa hormoner som sveper igenom min kropp får också mej att tröttna på livet ibland! Men det känslan försvinner ganska omgående när jag vet vad livet har att erbjuda mej! Visst kan man inte vara överglad JÄMT! Då skulle man nog inte veta vad sann glädje var!

Jag hoppas bara att jag kan få välja hur jag vill ha det i mitt liv! Utan någon som pratar bakom ryggen på mej, utan att någon ska berätta för mej hur eller vad jag ska göra! Jag är vuxen nu! Jag kan nog ta hand om mej själv! Även om det finns en del människor som hjälper mej på traven genom de tuffaste och de finaste stunderna! Men dem har jag ju valt att leva min vardag med! De andra som bara blandar sej i och tror att de har rätten att försöka sej på mej, dom klarar jag mej OTROLIGT bra utan!

Jag ska nu i fortsättningen sluta reagera så negativt på saker och ting, sluta bry mej om vad vissa människor anser är rätt, och hädan efter ska jag BARA lägga min energi på min familj och mitt kommande barn!


Nu säger jag god natt! Känner att jag fått ur mej en hel del nu ikväll!
Och jag ber om ursäkt om det vart rörigt, har inte läst igenom det!

God Natt Och Sov Gott Allesammans! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0